Om een goed medisch advies uit te kunnen brengen is het belangrijk dat wij een zo volledig mogelijk dossier hebben. Niet alleen op medisch vlak, maar ook wat betreft de persoonlijke omstandigheden (bijvoorbeeld op basis van een bezoekrapport) en de toedracht van het ongeval (bijvoorbeeld schadeformulier, proces-verbaal of VOA-rapport). Wij hebben deze informatie nodig om een beter beeld te krijgen bij het ongevalsmechanisme en de gevolgen op persoonlijk vlak voor het slachtoffer.
Ons medisch secretariaat kan u volledig ondersteunen bij het completeren van het medisch dossier en ervoor zorgen dat ontbrekende medische informatie wordt opgevraagd bij de verschillende medische behandelaren. Voor de juiste beeldvorming van de zaak, hebben wij in ieder geval de volgende informatie nodig:
Het medisch secretariaat van Medica maakt direct een dossier van uw zaak aan. U krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging met het nummer waaronder Medica uw dossier in behandeling heeft genomen.
Afhankelijk van hetgeen u wenst, zijn er twee mogelijkheden om samen te werken met Medica:
Zodra het (medisch) dossier compleet is, stellen wij een schriftelijk medisch advies op. We streven ernaar dit binnen twee weken te doen nadat het dossier compleet is. Desgewenst kan het advies per post worden verstuurd. Indien u met spoed een medisch advies nodig hebt verzoeken wij u dit bij aanvang aan te geven opdat onze medisch adviseurs hiermee rekening kunnen houden.
U ontvangt van Medica een gespecificeerde declaratie na elk uitgebracht advies. Medica hanteert marktconforme uurtarieven voor het uitbrengen van medisch advies en de secretariële werkzaamheden.